GULAHUND

Anslagstavla

Praktisera och Jobba på Viljas Hundskola

2011-03-23

Jag söker en eller båda av följande alternativ:

Alternativ 1

En hundvan/hundkunnig och mycket hundintresserad person som vill gå en praktik/utbildnings-period här hos mig fr.o.m nu och efter 3 månader byta ut den mot en timanställning 40-100h/månad.

Se arbetsuppgifter längre ned

Alternativ 2

En person som redan arbetar med hundar, ex som instruktör och behöver/vill ha några få timmars arbete på dagtid 1-2 dagar i veckan (tisdagar, onsdagar eller torsdaga). Omfattning och arbetsuppgifter: Dogwalking  ca 3.5h/dag.

*****************************************************************************

Vad jag gör och vad jag söker

Här i mitt lilla företag och min verksamhet inom hund så finns det en del att göra.

Jag har utbildningar, kurser, dogwalking, enskild träningar och får in andra tänkbara och mindre tänkbara uppdrag.

Här hemma har jag också hundar som ska tränas, egna och ibland andras. Ganska ofta har jag en och annan inackordering, ibland för meritering.  Ibland har jag valpkull hemma och då är det förstås mycket med dem. Det är också en del mellan det att jag har valparna hemma såsom att utvärdera och följa upp hundar jag fött upp och potentiella föräldrar till hundar jag kommer föda upp.

Jag skriver en del till kursare och till de elever jag har på instruktörsutbildning och uppfödarutbildning.

Jag driver också sidan www.hundomsorg.se

Som om det inte vore nog har jag en verksamhet även inom hälsa: Jag är fytoterapuet (örtmedicinare) och har en liten mottagning i G:a Enskede.

In kommer ibland ideer och förslag på nya intressanta projekt.

Jag ser hur varje del ger näring åt andra delar, bidrar till en helhet som

främjar min utveckling inom ämnet "hund". Av den anledningen finns det ingen av de nämna delarna (och ingen av de onämnda) som jag vill lägga åt sidan. Jag är mycket inspirerad av det jag håller på med, såväl de enskilda delarna som betraktandet av hur de föder och ger näring åt varandra.

Jag behöver en medarbetare. En hundkunnig, hundvan och ansvarsfull sådan vars intresse är tillräckligt stort för motivationen att lära sig mera.

Förutom hundintresset och tillräcklig erfarenhet av hund ska du vara:

* Ansvarsfull

* Flexibel, dvs inte störas utan snarare inspireras av att jobba med lite olika saker från dag tilll dag eller period till period

* Ha bra kondition och fysisk hälsa

* Ha bra mental kondition och psykisk hälsa

* Ha en positiv syn på livet och de varelser du möter i livet.

* Ha lätt för svenska språket inte minst i skrift

* Klara av att arbeta ensam men också i kontakt med andra

Mitt mål/min plan är att anställa någon fr.o.m ungefär slutet av Augusti 2011. Det är svårt att säja i exakt vilken omfattning, det närmsta jag kan komma med i nuläget är att det kommer röra sig om 10-25h i veckan. Det kommer i huvudsak röra "Kontorstid" men även enstaka kvällar och/eller helger ca 10 veckor per termin.

Idealet vore om du vore i det läget att du kunde praktisera här fr.o.m nu/snart och fram tills dess att du anställs. På så vis blir du verkligt insatt i de olika delarna där du kommer att vara verksam och den insattheten/erfarenheten/kunskapen behövs. Inder den tiden du praktiserar du praktiklön från AF (Förutsatt att du har rätt till det), när du jobbar får du vanlig lön (timlön+semesterersättning)

Arbetsuppgifter alternativ 1

*Dogwalking 1-2 dagar/vecka a ca 3 timmar (under praktikperiod lär du känna hundarna tillsammans med mig och går då inte själv med dessa hundar)

* Att ta hand om www.hundomsorg.se (En mall-sida, du behöver ej kunna programera eller liknande).

* Att figurera (ex. som sökfigurant, men ev annat också)  på kurs och/eller när jag tränar mina egna hundar

* Att ta hand om och i viss mån träna hundar jag har hemma (mina egna, andras). Det kommer jag (och hundarna!) lära dig, därför är en inledande praktik/utbildningsperiod passande

* Att ta hand om, ta ut och i viss mån träna mycket unga valpar under de perioderna jag har valpar hemma.

* mm

*****************************************************************************